Monday, October 13, 2008

it's time for a JIWANG !

genap 10 syawal a.k.a 10 okt , malam itu , selepas tazkirah sementara USTAZ ZAMRI , pelajar - pelajar MRSM BESERI bergegas ke dewan selera untuk menonton tv . persoalannya, ape yg mmbuatkan pelajar2 ini bergegas ke sana.

JAWAPANNYA IALAH :

AYAT-AYAT CINTA

YAAA!! ini adalah cerite prtame jiwang yg aku rase best gile wktu first time tgok cerite neyh . aku begitu trharu meilhat ceriter neyh kran edye bukan hanye skadar jiwang karat shj . nmun trut menerapkan usnur2 islam dlmnyer . uish ! terharu sungguh aku . huhuhuh. first , kite tgok dulu dyer nyer trailer .



ni dyer nyer review menggunekan bhsa aku ;

WONDERFUL MOVIE ! aku bgitu tersentuh dngan plot dan susunan kate crite ini . yang bgitu mggunekan bhsa2 indah ( ye ke ?! ) part yg paling mgharukan aku adlh ktike AISHA snggup brmadu kasih smate2 untuk mnyelamatkan FAHRI yg brade di ambg maut . Sanggup AISHA soh FAHRI kawen ngan MARIA smate2 nak MARIA sedar and thus jadi saksi untuk prbicaraan FAHRI . huhu . aku nak nangis gak r taim neh . tapi waktu tuh tgh tgok ramai2 . malu beb nak nangis . kang orang kate aku jiwang karat lak . pastu melalui citer neh , aku sedar tggngjawab sorang laki yg kawen due tu trlalu besar . nih yang buat aku tak sanggup nak kawen lebih . setia pade yg sorang dah r .

2 comments:

ziharusan said...

Kahkahakh . . .Watching that muvee isn't wrong for a guy. I'm also watch it. Loads of my fren also read novel eventhough they are college rugby player!

balqis said...

cite niy smmgnye mnyentuh haty.
bg0s la director citer niy,
dye msokkn unsur2 islm dlm kish p'cintaan.

ala2 kisah nabi yusof la~