Saturday, December 6, 2008

HOT vs COLD ?!

HEHEHEHE . korang kompem pelik r kan dengan tajuk kali ini . sebenarnye takde bende yang gempak pon pasal tajuk ni . aku harini nak menceritakan tentang cerita kita ( cam tajuk lagu lak ). cerita kita ini berkisarkan tentang pengalaman ak yang baru pergi ke SIK untuk berkelah . hahaha . ( tu pn nak cerite ke ? ) biar r aku nak cerite ke x ? bukan ade kaitan ngan ko pon . lgpun aku tak mati kalo ko x puas hati ngan blog ni . ( ape aku dh mnyimpamng jauh lak nih ? )

HOT

continue onwards , pada malam 4 haribulan disember 2008 , kami bertolak ke SIK ke rumah sedara aku , pak and mak jang for swimming across the hot spring . bertolak pada 8 , smpai kol 9 , dengan tak makan , terus ke KOLAM AIR PANAS BALING , ULU LEGONG . lapar kebabengan mula ditunjukkan oleh aku dan adik beradik aku . kami arrive at 11.45 pm ( pm untuk malam kan ? ) ketika itu , sedara aku yg laen sudah mula menunjukkan muka seperti keluarga pak ngah dan pak ndak . ya ya ya ya ya ! aku mmg mengidam nak mandi dalam kolam air panas sebab aku target cam shower nye air laa . tu yang aku tak cuak tuh . so aku mule merendam tangan ke dalam air itu , " heh ! suam jer , baik takyah ! " aku brkata . pastu aku pergi test air panas level 3 ( kire level gak r , darjah kepanasan die tinggi wooohh ! ) huhhhhh , panas kebabengan walupun hanya merendam tangan sahaja . pastu tdah set nak turun dalam kolam dh , adik aku dan yang sekaliannnya telah turun . aku mengambil langkah pertama . YA ALLLAH ! panasnya ! mati aku camni . tapi aku terus mencover macho dengan duduk dalam air selama beberapa minit . YA ALLAH ! mati laaahh aku kalau camni continue . so aku kuar and terus gi amek makanan dekat MAKCIK TON . aku bajet nak makan r sebab lapar tapi yang sebenarnye aku dh taknak turun dah . PANAS OHHH ! pastu , abeh makan . aku dah tak tau nak wat ape . so aku hanya duduk merendam kaki dalam air panas . macamtu melegakan sikit . tapi abang aku dan abang sedara aku tak puas hati aku hanya duduk kat tepi je . lalu , mereka dengan tidak semena-mena ( ye ke ? ) MENOLAK aku ke dalam kolam air panas . malunye yang tak terhingga aku ketika itu . ye r sape tak malu kene tolak masuk dalam air depan orang ramai. selepas itu , aku dah tak duduk tepi dah . aku gi jalan-jalan usha usha bende bende BEST ?! best gak r kat sane . last last atau akhirnya kami bertolak balik ke rumah mak sedara pada pukul 2 am . ( yang ni betul kot ? ) pasal esok nak gi mandi air terjun lak

COLD

hahahah . sambungan or conntinuously kami bangun subuh and get prepared nutk gi ke AIR TERJUN LATA MENGKUANG . aku bangun subuh kul 8 . standard r tuh . tak mandi pape . tibe-tibe bapak sedara aku kate " budak kecik pi dulu ! " kami pon bertolak awal ol 8.30 ( aku budak kecik ke ? ) sampai di sana kol 8.45 . 15 minit jer . sampai sampai , geng perempuan gi mndi dulu ,manakala geng laki gi melantak mihun goreng . hahahah . tambah beb . sian budak perempuan , kami tinggal suku jer daripada yang dibekalkan . mane taknye tambah 2 kali . and after that , budak laki pon turun . stelah sekian lame nye , orang orang berusia pula mari . bapak aku ngan mak aku pon datang sekali ye r , kate satu family. hehehe . kami pon berendam sekali . tapi mule mule kami takde r mandi sesame . laki gi buat air terjun sendiri manakala perempuan mandi dalam air terjun yang sedia ada . hahaha . manakala orang orang berusia tatkala pakcik pakcik dan makcik makcik aku buat barbeque . seronok beb . aku tolong gak dalam proses pembakaran ayam . memang kelakar r time neh . aku yang tengah sedap mengibas api gi r sembang dengan sedara aku . aku kipas slow slow r . tak semena-mena api yang kecil tiba tiba menjdi besar dan menghanguskan ayam ayam itu . aku cuak gile babeng r dan sedara aku lak gile gile nye gelak r . dah r tak tolong , gelak lak tuh . huhuhuh . selepas sekian lame , akhirnye time for eat . ya !

MAKAN MAKAN MAKAN MAKAN .

MAKAN MAKAN MAKAN MAKAN .

MAKAN MAKAN MAKAN MAKAN .

KENYANG ...........! ERK !

habeh dah part makan . skang , sambung round tu lak mandi . dipendekkan cerita , pukul 2 kami pun tamat laa mandi . lalalalla .

1 comments:

balqis said...

n mereka yg laki2 niy pown ta gy smayang jumaat.kn?